GMP (Good Manufacturing practice for milk products, Good Manufacturing Practice for Dairy Products) hè l'abbreviazione di Dairy Production Quality Management Practice è hè un metudu di gestione avanzatu è scientificu per a pruduzzione di latticini. In u capitulu GMP, i requisiti sò presentati per i materiali è u disignu di tubi puliti, vale à dì, "L'attrezzatura in cuntattu direttu cù i prudutti latticini deve esse liscia è senza ammaccature o crepe per riduce l'accumulazione di detriti alimentari, sporcizia è materia urganica", "Tutti l'attrezzatura di pruduzzione deve esse cuncipita è custruita per esse facilmente pulita è disinfettata è per esse facilmente ispezionata". E tubazioni pulite anu e caratteristiche di sistemi indipendenti è una forte prufessionalità. Dunque, questu articulu elabora a selezzione di materiali di tubazioni pulite, i requisiti di superficie per u cuntattu cù i prudutti latticini, i requisiti di saldatura di u sistema di tubazioni, u disignu autodrenante, ecc., cù l'obiettivu di migliurà l'imprese lattiero-casearie è a custruzzione. A comprensione di l'unità di l'impurtanza di l'installazione è di u trattamentu di tubazioni pulite.
Ancu s'è u GMP mette in opera esigenze strette per i materiali è a cuncepzione di e pipeline pulite, u fenomenu di l'equipaggiamenti pesanti è di e pipeline leggere hè sempre cumunu in l'industria lattiera cinese. Cum'è una parte impurtante di u prucessu di pruduzzione di latticini, i sistemi di pipeline pulite ricevenu sempre poca attenzione. Ùn ci hè sempre abbastanza, hè sempre un ligame debule chì limita u miglioramentu di a qualità di i prudutti lattieri. In paragone cù i standard pertinenti di l'industria lattiera straniera, ci hè sempre assai spaziu per u miglioramentu. Attualmente, i standard d'igiene americani 3-A è i standard di l'Organizazione Europea di Cuncepimentu di l'Ingegneria Igienica (EHEDG) sò largamente aduprati in l'industria lattiera straniera. À u listessu tempu, e fabbriche di latticini sottu à u Gruppu Wyeth in i Stati Uniti chì insistenu nantu à una cuncepzione di fabbriche di latticini chì risponde à i standard farmaceutici anu aduttatu u standard ASME BPE cum'è una specificazione guida per a cuncepzione è l'installazione di l'equipaggiamenti è di e pipeline di e fabbriche di latticini, chì serà ancu presentata quì sottu.
01
Norme sanitarie US 3-A
A norma americana 3-A hè una norma sanitaria internaziunale ricunnisciuta è impurtante, iniziata da l'American 3-A Health Standards Company. L'American 3A Sanitary Standards Corporation hè una urganizazione cooperativa senza scopu di lucro dedicata à prumove a cuncepzione igienica di l'attrezzature di pruduzzione alimentaria, l'attrezzature di pruduzzione di bevande, l'attrezzature per i prudutti lattieri è l'attrezzature per l'industria farmaceutica, chì prumove principalmente a sicurezza alimentaria è a sicurezza publica.
A Cumpagnia di Norme d'Igiene 3-A hè stata urganizata in cumunu da cinque urganisazioni diverse in i Stati Uniti: l'Associazione Americana di i Produttori di Latticini (ADPI), a Federazione Internaziunale di i Fornitori di l'Industria Alimentare (IAFIS), è a Federazione Internaziunale per a Prutezzione di l'Igiene Alimentare (IAFP), a Federazione Internaziunale di i Prodotti Lattieri (IDFA) è u Cunsigliu di Marcatura di e Norme Sanitarie 3-A. A dirigenza di 3A include l'Amministrazione Americana di l'Alimentazione è di i Medicinali (FDA), u Dipartimentu di l'Agricultura di i Stati Uniti (USDA) è u Cumitatu Direttivu 3-A.
A norma sanitaria US 3-A hà regulamenti assai stretti nantu à i sistemi di pipeline puliti, cum'è in a norma 63-03 per i raccordi di tubi sanitari:
(1) Sezione C1.1, i raccordi di tubi in cuntattu cù i prudutti lattieri devenu esse fatti d'acciaio inox di a serie AISI300, chì hè resistente à a currusione, micca tossicu è ùn migrerà micca sustanzi in i prudutti lattieri.
(2) Sezione D1.1, u valore di rugosità superficiale Ra di i raccordi per tubi in acciaio inox in cuntattu cù i prudutti lattieri ùn deve esse più grande di 0,8 um, è si devenu evità anguli morti, fori, lacune, ecc.
(3) Sezione D2.1, a superficia di saldatura di l'acciaiu inox in cuntattu cù i prudutti lattieri deve esse saldata senza saldatura, è u valore di rugosità Ra di a superficia di saldatura ùn deve esse più grande di 0,8 um.
(4) Sezione D4.1, i raccordi di tubi è e superfici di cuntattu di i prudutti lattiero-caseari devenu esse autodrenanti quandu sò installati currettamente.
02
Standard di cuncepimentu igienicu EHEDG per e macchine alimentari
Gruppu Europeu di Ingegneria è Design Igienicu Gruppu Europeu di Design Ingegneria Igienica (EHEDG). Fundatu in u 1989, EHEDG hè un'alleanza di pruduttori di apparecchiature, cumpagnie di l'industria alimentaria è istituti di salute publica. U so scopu principale hè di stabilisce standard di pulizia elevati per l'industria alimentaria è di l'imballaggio.
L'EHEDG hà cum'è scopu l'attrezzatura di trasfurmazione alimentaria chì deve avè un bon cuncepimentu igienicu è esse faciule da pulisce per evità a contaminazione microbica. Dunque, l'attrezzatura deve esse faciule da pulisce è prutege u pruduttu da a contaminazione.
In e "Linee Guida per a Cuncepimentu di l'Apparecchiature Sanitarie 2004 Seconda Edizione" di EHEDG, u sistema di tubazioni hè descrittu cusì:
(1) A sezione 4.1 deve generalmente aduprà acciaio inox cù una bona resistenza à a corrosione;
(2) Quandu u valore di pH di u pruduttu in a Sezione 4.3 hè trà 6,5-8, a cuncentrazione di cloruri ùn supera micca 50 ppm, è a temperatura ùn supera micca 25 ° C, di solitu si sceglie l'acciaio inox AISI304 o l'acciaio à bassu tenore di carbone AISI304L chì hè faciule da saldà; se a cuncentrazione di cloruri supera 100 ppm è a temperatura di funziunamentu hè superiore à 50 ℃, i materiali cù una resistenza à a corrosione più forte devenu esse aduprati per resiste à a corrosione da pitting è crevice causata da ioni cloruri, evitendu cusì residui di cloru, cum'è l'acciaio inox AISI316 è l'acciaio à bassu tenore di carbone. AISI316L hà una bona prestazione di saldatura è hè adattatu per i sistemi di tubazioni.
(3) A superficia interna di u sistema di tubazioni in a Sezione 6.4 deve esse autodrenante è faciule da pulisce. E superfici urizzuntali devenu esse evitate, è l'angulu d'inclinazione deve esse cuncipitu per evità l'accumulazione d'acqua residuale.
(4) Nantu à a superficia di cuntattu di u pruduttu in a Sezione 6.6, a giuntura di saldatura deve esse senza saldatura, piatta è liscia. Durante u prucessu di saldatura, a prutezzione di gas inerte deve esse aduprata dentru è fora di a giuntura per evità l'ossidazione di u metallu per via di l'alta temperatura. Per i sistemi di tubazioni, se e cundizioni di custruzzione (cum'è a dimensione di u spaziu o l'ambiente di travagliu) u permettenu, hè cunsigliatu di utilizà a saldatura orbitale automatica u più pussibule, chì pò cuntrullà stabilmente i parametri di saldatura è a qualità di u cordone di saldatura.
03
Norma americana ASME BPE
ASME BPE (American Society of Mechanical Engineers, Bio Processing Equipment) hè una norma sviluppata da l'American Society of Mechanical Engineers per regulà a cuncepzione, i materiali, a fabricazione, l'ispezione è a prova di l'attrezzature è di e tubazioni di bioprocessamentu è di i so cumpunenti ausiliari.
A norma hè stata publicata per a prima volta in u 1997 per ottene norme uniformi è livelli di qualità accettabili per l'attrezzatura di pruduzzione aduprata in i prudutti di l'industria biofarmaceutica. Cum'è norma internaziunale, ASME BPE rispetta pienamente e lege è i regulamenti pertinenti di u GMP di u mo paese è di l'FDA di i Stati Uniti. Hè una specificazione impurtante aduprata da l'FDA per assicurà a pruduzzione. Hè una norma impurtante per i pruduttori di materiali è attrezzature, i fornitori, e cumpagnie d'ingegneria è l'utilizatori di attrezzature. Una norma micca ubligatoria chì hè sponsorizzata in cumunu è sviluppata è rivista periodicamente.
Marchi di certificazione sanitaria 3-A, EHEDG, ASME BPE
Per assicurà a pruduzzione di prudutti assai puliti è riduce u risicu di contaminazione di i prudutti, a norma ASME BPE hà una descrizzione specifica di a tecnulugia di saldatura automatica. Per esempiu, a versione 2016 hà e seguenti disposizioni:
(1) SD-4.3.1(b) Quandu si utilizanu tubi d'acciaio inox, si sceglie generalmente u materiale 304L o 316L. A saldatura orbitale automatica hè u metudu preferitu per a giunzione di i tubi. In a stanza bianca, i cumpunenti di i tubi sò fatti di materiale 304L o 316L. U pruprietariu, a custruzzione è u fabricatore devenu ghjunghje à un accordu nantu à u metudu di cunnessione di i tubi, u livellu d'ispezione è i standard d'accettazione prima di l'installazione.
(2) A custruzzione di saldatura di cundutte MJ-3.4 deve aduprà a saldatura automatica orbitale, à menu chì a dimensione o u spaziu ùn u permettanu. In questu casu, a saldatura manuale pò esse realizata, ma solu cù u cunsensu di u pruprietariu o di l'appaltatore.
(3) MJ-9.6.3.2 Dopu a saldatura automatica, almenu u 20% di i cordoni di saldatura interni devenu esse ispezionati à casu cù un endoscopiu. Se un cordone di saldatura micca qualificatu appare durante l'ispezione di saldatura, devenu esse fatte ispezioni supplementari secondu i requisiti di a specificazione finu à ch'ellu sia accettabile.
04
Applicazione di e norme internaziunali di l'industria lattiera
A norma d'igiene 3-A hè nata in l'anni 1920 è hè una norma internaziunale aduprata per standardizà a cuncepzione igienica di l'attrezzature in l'industria lattiera. Dapoi u so sviluppu, guasi tutte e cumpagnie lattiere, e cumpagnie d'ingegneria, i pruduttori d'attrezzature è l'agenti in America di u Nordu l'anu aduprata. Hè ancu generalmente accettata in altre parte di u mondu. L'imprese ponu dumandà a certificazione 3-A per tubi, raccordi per tubi, valvole, pompe è altre apparecchiature sanitarie. 3-A urganizerà valutatori per realizà testi di prudutti in situ è valutazione di l'impresa, è emetterà un certificatu sanitariu 3A dopu avè passatu a revisione.
Ancu s'è a norma sanitaria europea EHEDG hè stata iniziata più tardi di a norma 3-A di i Stati Uniti, s'hè sviluppata rapidamente. U so prucessu di certificazione hè più severu chè a norma 3-A di i Stati Uniti. L'impresa candidata hà bisognu di mandà l'equipaggiu di certificazione à un laburatoriu di prova specializatu in Europa per esse testatu. Per esempiu, in a prova di una pompa centrifuga, solu quandu si cunclude chì a capacità di autopulizia di a pompa hè almenu micca inferiore à a capacità di autopulizia di a tubazione dritta cunnessa, si pò ottene a marca di certificazione EHEDG per un periodu di tempu specificatu.
A norma ASME BPE hà una storia di quasi 20 anni dapoi a so creazione in u 1997. Hè aduprata in quasi tutte e grande industrie biofarmaceutiche è cumpagnie d'ingegneria, pruduttori d'attrezzature è agenti. In l'industria lattiera, Wyeth, cum'è una cumpagnia Fortune 500, e so fabbriche di latticini anu aduttatu e norme ASME BPE cum'è specifiche guida per a cuncepzione è l'installazione di l'attrezzature è di e pipeline di e fabbriche di latticini. Anu ereditatu i cuncetti di gestione di a pruduzzione di e fabbriche farmaceutiche è anu aduttatu a tecnulugia di saldatura automatica per custruisce una linea di pruduzzione avanzata per a trasfurmazione di latticini.
A tecnulugia di saldatura automatica migliora a qualità di i latticini
Oghje, mentre u paese presta sempre più attenzione à a sicurezza alimentaria, a sicurezza di i prudutti lattieri hè diventata una priorità assoluta. Cum'è fornitore di attrezzature per fabbriche di latticini, hè a responsabilità è l'obbligazione di furnisce materiali è attrezzature di alta qualità chì aiutanu à assicurà a qualità di i prudutti lattieri.
A tecnulugia di saldatura automatica pò assicurà a cunsistenza di a saldatura senza l'influenza di i fattori umani, è i parametri di u prucessu di saldatura cum'è a distanza di l'asta di tungstenu, a corrente è a velocità di rotazione sò stabili. I parametri programmabili è a registrazione automatica di i parametri di saldatura sò faciuli da risponde à i requisiti standard è l'efficienza di a pruduzzione di saldatura hè alta. Cum'è mostratu in a Figura 3, i rendering di a pipeline dopu a saldatura automatica.
A prufittuità hè unu di i fattori chì ogni imprenditore di fabbrica di latticini deve cunsiderà. Attraversu l'analisi di i costi, si hè constatatu chì l'usu di a tecnulugia di saldatura automatica richiede solu à l'impresa di custruzzione di equipà una macchina di saldatura automatica, ma u costu generale di l'impresa di latticini serà assai riduttu:
1. Riduce i costi di manodopera per a saldatura di e pipeline;
2. Siccomu i grani di saldatura sò uniformi è puliti, è ùn hè micca faciule di furmà anguli morti, u costu di a pulizia CIP di e pipeline ogni ghjornu hè riduttu;
3. I risichi di sicurezza di saldatura di u sistema di pipeline sò assai ridutti, è i costi di risicu di sicurezza lattiera di l'impresa sò assai ridutti;
4. A qualità di saldatura di u sistema di pipeline hè affidabile, a qualità di i prudutti lattieri hè garantita, è u costu di e prove di u produttu è di e prove di pipeline hè riduttu.
Data di publicazione: 19 dicembre 2023